Vi går mot en punkt där gränsen mellan system och samtal suddas ut.
När du kan “prata med ditt CRM” får du snabbare svar, bättre beslut och minskat slöseri med tid och fokus. Det är inte längre en vision – det händer nu.
HubSpot kan som första CRM system nu kopplas direkt till ChatGPT och kombinera din specifika CRM data med publik data. Det innebär att du t ex skulle kunna fråga:
"Vilka av våra top 10 leads är störst sannolikhet att stänga och vilka aktiviteter borde vi göra för att stänga dem? Ge förslag per lead"
"Vilka av våra befintliga kunder har hög ARR/intjäning med låg aktivitet? Ge exempel på hur vi kan få dem engagerade igen"
"Analysera våra förlorade affärer det här året och ge förslag på hur vi kan ändra ICP, produkt, pris eller något annat så möjligheten att vinna ökar"
"Vilken är vår riktiga ICP om du analyserar alla våra kunder"
"Ge exempel på en marknadsföringsaktivitet som ökar upsell hos våra kunder"
"Vilka leads har öppnat mejl eller nyhetsbrev men inte gått vidare på någon CTA? Skapa förslag på outreach till dessa"
Det blir till slut bara fantasin som sätter gränser för vad du kan åstadkomma med dessa verktyg.
När du har kopplat ihop Hubspot med ChatGPT kan du använda chat gpt prompten i dina automatiserings verktyg som Workflows. Det innebär att du skulle kunna skapa ett workflow som automatiskt kommunicerar med chat gpt och utifrån svaret skapar nya prompter, som i sin tur skapar nya svar och nya prompter osv osv. Dessa svar kan sedan konsolideras och utgöra grunden till en väldigt avancerad prompt.
Ett exempel på hur dessa skulle kunna användas. "Hämta all information om detta företaget som t ex nyheter, rekryteringar eller andra nyheter, ta reda på rätt persona på företaget och titta igenom deras LinkedIn. Sammanställ denna data och gör en försäljningsstrategi för hur vi kan nå ut till detta företag."
ChatGPT kopplingen är tillgänglig i alla prisplaner i Hubspot utan kostnad. Det krävs att du har en betald version av ChatGPT (EU: Team, Enterprise, and Edu; all other regions: Team, Enterprise, Pro, Plus, and Edu).
Behöver du hjälp att komma igång? Kontakta oss
Fler promptar att testa nedan.

Identify Fast-Converting Personas
Identify the personas that converted fastest from lead to customer in the last 90 days. Recommend key attributes to target in future campaigns, then use the insights to build a lookalike audience or launch a persona-based sequence in HubSpot.

Analyze Pipeline Stage Friction
Compare win rate and average sales-cycle length for deals > $25K this quarter vs. last. Highlight the three slowest stages and recommend one friction-busting tactic per stage, then update stage guidance in HubSpot.

Detect Risky Account Signals
Analyze recent support ticket language and satisfaction scores for signs of risk. Identify companies with open deals and negative service interactions, then generate a churn-risk brief for the CSM in HubSpot.

Segment Sources by Performance
Segment contacts by source (e.g., webinar, content download, paid social). Compare conversion rates to customer and identify the best-performing cohort, then scale high-performing sources through nurture workflows in HubSpot.

Prioritize High-Likelihood Deals
List the 50 open deals most likely to close this month (based on close-date, last-modified date, and deal amount). Draft a one-sentence follow-up nudge for each, then send follow-ups directly from HubSpot.

Flag Churn-Prone Customers
Analyze ticket volume, resolution times, escalation frequency, and upcoming deal renewal dates over the last quarter. Flag the top 15 accounts at highest churn risk, then use the insights to guide intervention strategies in HubSpot.